8 februari, 10.00-12.00 uur
Sessie 4 uit de Verdiepende Masterclass over Verdienmodellen en Concepten van Boer aan het Roer. Gratis online deel te nemen. Eerdere sessies gemist? Deze kan je nog terugkijken!
We gaan het dit keer hebben over gezondheidsclaims. Wat mag je wel en wat mag je niet zeggen over de positieve effecten van jouw product op de gezondheid van mensen? Rauwe melk, hooi melk, walnoten, rauw melkse kefir, biologische eieren, huttentut olie? Mag ik hierover zomaar beweren dat ze gezond zijn, of moet ik daar eerst jarenlang onderzoek naar laten doen? Hoe ver mag ik gaan? Moet je gezondheid wel kiezen als gebied om je te onderscheiden, als het zo moeilijk is je aan de regels te houden?
Ruud van Burgsteden is food marketeer, hij geeft les aan de HAS Den Bosch (voedsel innovatie en bedrijfskunde) en hij heeft een advies praktijk rond voedsel marketing en gezondheid. Ruud werkte voor grote bedrijven in de voedsel industrie op het gebied van business development, het analyseren van markt trends, en de strategische positionering van merken. Zijn bedrijf heet Mutrition, meer info: http://www.mutrition.nl/
Frans van der Sman is gespecialiseerd in de regelgeving rondom ingrediënten en gezondheidsclaims. Zijn expertise richt zich vooral op voedings- en gezondheidsclaims, maar ook op voedselkeuzelogo’s, productverbetering en portfolio analyses. Hij help graag bedrijven in voeding en supplementen om regelgeving strategisch vóór je merk te laten werken. Maar bovenal moet je eerlijk zijn ten opzichte van jezelf en de maatschappij. Zijn bedrijf heet Nutrition Scoring Solutions. Meer info: https://nutriscoring.eu/
Meld je aan via Boer aan het Roer